Makluman

Info Semasa

....

Muktamar Nasional WADAH

by Portal WADAH Kelantan | 11:28 PG in |

Alhamdulillah, Muktamar Nasional ke-3 WADAH telah selamat berlangsung pada 28 Jun 2009 yang lalu di Kolej Dar al Hikmah. Dato’ Dr Siddiq Fadhil, Presiden WADAH telah menyampaikan Amanat Pimpinan bertajuk “Menangani Politik Perubahan dan Perubahan Politik” yang akan menjadi panduan dalam gerakerja WADAH untuk tiga tahun akan datang.

Sempena dengan Muktamar ini juga sidang seminar telah turut diadakan. Empat pembentang kertaskerja telah membentangkan dua tajuk yang amat menarik perhatian Perwakilan dan Pemerhati Muktamar pada kali ini iaitu “Dakwah dan Cabaran Masakini" dibentangkan oleh Dr Muhammad Nur Manuty dan Sdr Ahmad Azam Abdul Rahman. Kedua-dua mereka adalah mantan Presiden ABIM dan kini menjadi Pimpinan Kanan WADAH. Manakala Prof Dr Mohammad Redzuan Othman dan Prof Madya Shaharuddin Badaruddin pula membentangkan kertaskerja bertajuk “Menangani Perubahan Politik”.

Muktamar pada kali ini adalah merupakan tahun pemilihan. Dato’ Dr Siddiq Fadzil telah sekali lagi dipilih untuk menerajui WADAH. Begitu juga dengan jawatan Setiausaha Agung kekal disandang oleh Haji Abdul Halim Ismail. Pemilihan pimpinan WADAH dibuat tiga tahun sekali.

Pimpinan Utama WADAH yang baru dilantik


Demi Masa

Taqwim Hijri